Week 13 & 14 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu Week 13 & 14 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu

Week 13 & 14

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 Mei 2017 | Spanje, Barcelona

Zomerse temperaturen afgelopen week met op zaterdag zelfs 25 graden! Dat is toch wel een groot voordeel van in Spanje wonen. Het leuke is ook dat met mooi weer er heel veel te zien is. Er zijn veel straat artiesten zoals muzikanten en mensen die aan acrobatiek doen.

Afgelopen week ben ik met mijn huisgenootje naar Poble Espanyol geweest. Dit is een soort opgezet dorpje dat is onderverdeeld in allerlei verschillende gebieden van Spanje. Het had een heel historisch karakter en in de smalle straatjes zaten heel veel leuke kleine winkeltjes verstopt waar bijvoorbeeld handgemaakte dingen werden verkocht, zoals zelfgemaakte zeepjes en kleding. Het is wel heel toeristisch, maar toch anders toeristisch dan bijvoorbeeld de Ramblas of de Sagrada Familia. Dit is een van de dingen waar denk ik vooral mensen naartoe gaan die voor langere tijd in Barcelona zijn.

Qua werk gaat het goed, al komt wel steeds duidelijker naar voren dat je stagiaire bent als het het bedrijf uitkomt. Dat is iets waarvan ik hoop dat het in Nederland beter geregeld is. Wanneer je iets verkeerd doet wordt je er op afgerekend als een normaal personeelslid, maar als het bijvoorbeeld aankomt op vergoeding ben je ineens wel weer stagiair en wordt je daarom als 'minder' behandeld. Dat is iets wat ik wel heel gek vind om te zien, en daar kan ik me ook over blijven verbazen.

Verder hebben we afgelopen vrijdag een klein afscheidsdiner gehad, omdat aankomende week een van m'n huisgenootjes weer terug gaat naar Frankrijk. Haar plek zal waarschijnlijk snel worden ingenomen door iemand anders, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Voor nu ga ik nog even lekker in het zonnetje zitten. Niet verkeerd zo'n vrije zondagmiddag!

  • 07 Mei 2017 - 16:00

    Wil Bakker:

    ha leonie

    wat heerlijk zeg dat je zo mooi weer hebt
    hier veel wind steeds,alleen gisteren wel veel zon ,was in amsterdam dus terrasjes weer
    ga morgen naar ijsselvliedt om te helpen
    leuk zeg dat je zo geniet aldaar, en zoveel van de omgeving kan gaan zien
    jammer van je huisgenootje maar wie weet is de volgende ook weer gezellig
    he leonie geniet van de zon en tot je volgende verslag je
    lieve gr willy

  • 11 Mei 2017 - 15:27

    Carla:

    Hi Leonie ,

    Het is hier vandaag ook erg lekker wel 20 gr.
    Maar dan krijgen we vanavond waarschijnlijk weer onweer !!
    Ze geven code geel door !!
    Maar er is hoop voor volgende week geven ze rond de 20 graden op!
    Denise is vandaag 11 mei op vakantie naar Hong Kong voor twee weken,
    Is 11 uur vliegen !! Hoop echt voor haar dat ze een super mooie vakantie heeft
    samen met Kong !!
    Nog even doorzetten Leonie en dan komt cristian alweer zeker !! en ik hoop dat je weer leuke nieuwe huisgenootjes krijgt !
    Liefs Carla ,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leonie

Van februari tot en met juni woon ik voor stage in Barcelona. Ik loop stage bij de front desk van Chic and Basic Born.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 101467

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 02 Juli 2017

Barcelona

Landen bezocht: