Week 11 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 April 2017 | Spanje, Barcelona

Deze week was het Semana Santa in Spanje, wat de heilige week betekent. Alle scholen waren vrij en dus was het de hele week overal druk met gezinnen en mensen die lekker vakantie hadden. Het schijnt dat tijdens de Semana Santa verschillende processies door de steden trekken, maar eerlijk gezegd heb ik daar helemaal niets van gezien. Dat kwam voornamelijk ook doordat ik de hele week moest werken.

Deze week heb ik eindelijk mijn eerste checkin in het Spaans gedaan. Het heeft even geduurd en het ging natuurlijk nog niet helemaal vlekkeloos, maar ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik eindelijk over die brug heen ben.

Zaterdagavond was ik een avondje vrij en toen ben ik naar de bunkers geweest. Dit is het mooiste uitkijkpunt wat ik tot nu toe heb gezien hier in de stad, omdat je hier een 360 graden uitzicht heb en dus echt alle kanten van de stad kan zien. Vroeger was hier een militair kamp gevestigd om Barcelona te beschermen tegen de vliegtuigen van Franco, die de stad kwamen bombarderen. Het is wel een stukje omhoog klimmen, maar absoluut de moeite waard!

Aankomende week hoef ik gelukkig iets minder te werken en heb ik iets meer tijd om wat meer leuke dingen te doen. Het wordt gelukkig weer goed weer met veel zon, dus dat zal wel goedkomen :).

  • 17 April 2017 - 11:55

    Ruud:

    Mooi dat je eerste ' spaanse' check-in een feit is geworden. Al doende leer je, en daar ben je nou precies voor op stage gegaan! Mooi om te lezen dat je naast het stage lopen en studeren, ook de tijd neemt voor de leukere dingen die Barcelona jou te bieden heeft! En over een paar dagen komt je zus je opzoeken, dat is ook iets moois om naar uit te kijken. Je bent heel goed bezig Leonie! TOP!

  • 18 April 2017 - 08:19

    Carla:

    Respect Leonie voor je eerste Spaanse check-in !!
    Ik zou er ook moeite mee hebben !
    Lekker genieten van je stage en op naar je nieuwe verslag !
    Dan is je zus er misschien ook !
    Weer iets om naar uit te kijken !!
    Lieve groetjes uit Purmerend !xxx

  • 18 April 2017 - 11:18

    Willy Bakker:

    ha leonie

    tof zeg dat het zo goed gaat in je stage ,en dat je spaans spreken ook gaat lukken
    en van je fouten leer maar weer ,zei oma bakker altijd.
    vooral voor gaan hoor.
    heerlijk dat je ook tijd vindt om te genieten van de stad natuur gebruiken aldaar
    ik vind dat je het maar goed doet en geniet ,en wij genieten van jou reis verslagen
    fijn dat je zus gaat komen ,samen genieten.
    je bent vast al lekker aan het bruin zien """
    he leonie blijf genieten
    lieve gr vanuit een zonnig katwijk xx

  • 19 April 2017 - 15:34

    Oma Lies:

    Hai leonie

    Bedankt voor je leuke berichtje
    Stefanie is nu bij mij en typt dit berichtjr omdat ik een spuit in me oog heb gehad
    Ik heb gehoord dat je komend weekend visite krijgt, van je zus
    Geniet er lekkker van samen en ik hoor wel hoe het geweest is.
    Liefs oma lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leonie

Van februari tot en met juni woon ik voor stage in Barcelona. Ik loop stage bij de front desk van Chic and Basic Born.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 101472

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 02 Juli 2017

Barcelona

Landen bezocht: