Week 18 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu

Week 18

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 Juni 2017 | Spanje, Barcelona

Ik had nooit gedacht dat ik blij zou zijn met regen, maar stiekem was dat toch wel even heel fijn na een paar weken met alleen maar zo'n en hoge temperaturen. Gelukkig was ik niet de enige die er zo over dacht, ik sprak de andere stagiaire uit het hotel en die zei precies hetzelfde. Toch moet ik toegeven, na een paar uur begon het ook wel weer te vervelen en nu ben ik echt wel weer blij dat de zon schijnt :).

Dit weekend heb ik een deel van de stad gezien waar ik eerder nog niet was geweest: El raval. Deze wijk staat iets minder goed bekend omdat er bijvoorbeeld veel prostitutie en drugshandel schijnt te zijn (geweest). Gelukkig viel dat overdag heel erg mee, al vond ik wel dat er inderdaad een andere sfeer hing dan in bijvoorbeeld de wijk waar ik woon of de wijk waar ik werk. Toch was het wel weer een heel mooi deel van de wijk. Zo was er bijvoorbeeld een hele grote boekwinkel te vinden die gebouwd was in een oude kerk. Voor mij natuurlijk altijd leuk om eens door te lopen en te kijken hoe ze dat hier in Spanje doen. Daarnaast zaten er ook heel veel leuke kleine winkeltjes en waren er best veel mooie gebouwen te zien. Al met al een geslaagd dagje toeristen in 'eigen' stad.

Verder heb ik samen met m'n huisgenootjes tapas gegeten in Carrer del Blai. Dit is een lange smalle straat met allemaal kleine tapasbarretjes en terrasjes. Al die terrasjes lijken als het ware in elkaar over te lopen, dus het is er al gauw heel erg gezellig. De tapasbar waar we waren was anders dan wij gewend zijn. Je betaalde namelijk per stokje of tapa slechts €1 en daardoor kreeg je de kans om heel veel verschillende dingen te proeven. Dat is zeker iets wat ik nog wel een keer wil doen voordat ik hier weg ga straks!

Het aftellen is nu echt begonnen. Over vier weken ben ik gelukkig weer thuis. Dat is wel een heeeeel fijn vooruitzicht. Qua werk heb ik deze maand best wel een rustig rooster, met aardig wat extra vrije dagen. Ondanks dat ik een aantal deadlines heb voor school voelt het daardoor wel een beetje aan als vakantie en dat is natuurlijk het grote voordeel van stage in lopen in Spanje! :)

  • 05 Juni 2017 - 20:56

    Carolien:

    Hallo Leonie,
    Leuk om te lezen wat je allemaal deze week hebt gedaan. Goed van je om een ander deel van de stad te bekijken. Je hebt al veel gezien van Barcelona. Het aftellen is begonnnen maar eerst nog genieten van al het moois van de stad. Succes met de stage deze week.

    Gr mama Carolien

  • 06 Juni 2017 - 16:33

    Willy Bakker:

    ha leonie

    fijn dat het zo goed met je gaat ,hier is het ook warm geweest maar dat was te doen
    vandaag veel wind aan de kust.
    ja het aftellen gaat nu in zicht komen,geniet nog maar even van die mooie stad met al zijn indrukken
    en je stage dgn en het lekkere eten aldaar
    je zult zien die maand isnu zo voorbij
    geniet er nog maar van ,toy toy willy

  • 06 Juni 2017 - 18:41

    Carla :

    Hi Leonie ,

    Het is maar goed dat je daar zo lang bent in Barcelona !,
    Anders zou je alles nooit gezien hebben .Veel te kort om alles te zien als je maar een weekje gaat of met zo'n stedentrip !!
    Het is hier vandaag storm en regen dus pokkenweer !,
    In het weekend wordt het weer beter gelukkig want even regen is leuk maar niet te veel !!
    Gezellig dat je met je vriendinnen leuke dingen gaat doet en tapas eten is ook lekker!,
    Nou de laatste maand van je stage is aan gebroken nog even doorzetten !!
    Voor je het weet ben je weer thuis !,
    Nou veel plezier deze week Leonie !
    Xxx Carla !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leonie

Van februari tot en met juni woon ik voor stage in Barcelona. Ik loop stage bij de front desk van Chic and Basic Born.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 101450

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 02 Juli 2017

Barcelona

Landen bezocht: