Week 7 & 8 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu Week 7 & 8 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu

Week 7 & 8

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 Maart 2017 | Spanje, Barcelona

Afgelopen weken heb ik twee visites gehad :).

Dinsdag tot en met donderdag is Ruud langs geweest. Dinsdag hebben we zo'n 25 km gelopen door de stad en zo'n beetje alle toeristische dingen gezien. Woensdag hebben we een scooter gehuurd en hebben we een heel groot deel van de stad rondgereden. Ik vond het leuk om de stad ook eens op een andere manier te bekijken. Het voordeel van een scooter is natuurlijk dat het veel sneller gaat dan lopen, we hebben dan ook alle kanten van de stad wel gehad. Ze rijden hier af en toe echt als gekken dus ik vond het in het begin wel spannend, maar het was zeer de moeite waard.

Donderdags moest ik werken, ik mag niet klagen want dat was ook de enige dag deze week dat ik moest. Ik mocht eindelijk weer een keer overdag werken en dat beviel me goed. 's Middags mocht ik meekijken op de afdeling die zich bezighoudt met de inkomsten op websites zoals booking.com en dergelijke. Dat was voor mij wel interessant, omdat ik hier dingen tegenkwam die ik op school heb geleerd. Leuk om te zien hoe de dingen dan in praktijk worden toegepast.

Vrijdag was het eindelijk zover, de dag waarop ik stiekem toch al wel acht weken had gewacht, m'n lieve vriendje kwam me opzoeken in Barcelona!! Toch wel gek om naar het vliegveld te gaan terwijl je weet dat je zelf voorlopig nog helemaal niet gaat vliegen.

Vrijdag was het verschrikkelijk slecht weer, het leek nog wel erger dan we in Nederland gewend zijn. Daarom hebben we er 's middags voor gekozen om naar FC Barcelona te gaan. Leuk om te zien, maar ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Het was wel echt een heel groot stadion en er zat een museum bij waar alle trots van de club terug te zien was.
Zaterdag zijn we naar de Sagrada Familia geweest en daarna door naar de 'bunkers' van Barcelona. Het was mooi weer en een van mijn collega's vertelde dat het echt de moeite waard was om hier naartoe te gaan vanwege het uitzicht. Eenmaal boven aangekomen bleek dat, na een heleboel traptreden en stijgende meters, ook zeker zo te zijn.
Zaterdagavond zijn we naar de magic fountains geweest bij Placa Espanya. Dit was een show met water en licht en doordat het tegen een berg aan gelegen is had je vanaf bepaalde punten ook een heel mooi uitzicht over Barcelona 'by night'.
Zondag was het ook lekker weer en konden we zelfs lekker buiten ontbijten. Daarna zijn we het centrum in geweest, naar het strand gewandeld en uiteindelijk heerlijk een paar uur op het terras gezeten.
Helaas was het alweer veel te snel maandag en dus tijd om naar huis te gaan. Dat viel natuurlijk hartstikke tegen en stiekem baalde ik wel echt dat ik niet mee naar Nederland kon. Hopelijk zit ik snel weer een beetje in m'n oude patroon, dan gaat de tijd sneller en sta ik ook minder snel stil bij het feit dat ik iedereen echt wel erg mis.

De aankomende dagen mag ik in ieder geval lekker werken en aankomend weekend krijg ik alweer visite: goed vooruitzicht dus!

  • 27 Maart 2017 - 22:30

    FrankSnijders:

    Ik zag aan de foto's dat jullie met zijn 2 wel hebben genoten van het weekend.
    nu op naar het volgende bezoek. zo schiet de stageperiode mooi snel op met al het bezoek.
    hopelijk blijft het weer van afgelopen vrijdag nog een behoorlijke tijd uit zodat je kunt genieten van het mooie weer.
    Nog veel succes in Barcelona.

  • 28 Maart 2017 - 17:09

    Willy Bakker:

    hallo leonie

    leuk dat je weer een bericht er op gezet hebt """"
    tussen je stage door en gezellige dingen en het bezoek van je vriendje
    ja je zal thuis zeker wel missen en hem ook
    leuk zeg die foto,s je krijgt vast al een tintje vd zon????
    succes met je stage en het spaans leren hihi lukt dat????
    en veel gezelligheid met je volgende viste
    en tot gauw weer
    groetjes wil

  • 31 Maart 2017 - 10:38

    Oma Hofste:

    Hallo Leonie, jullie hebben wel een mooi weekeind gehad heb ik wel gehoord de 2de reis was al weer geboekt en mooie fotos en voor namelijk de kerk de groeten van oma van Christian

  • 03 April 2017 - 13:55

    Carla :

    Het zijn mooie foto's die jullie hadden gemaakt!!
    Jullie zullen wel genoten hebben met zijn tweetjes !!
    Jammer dat Christiaan weer zo snel naar huis moest !!
    Hoop dat je stage snel voorbij is ook al is het een mooie ervaring
    maar je mist wel je familie en vriendje !,
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leonie

Van februari tot en met juni woon ik voor stage in Barcelona. Ik loop stage bij de front desk van Chic and Basic Born.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 101453

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 02 Juli 2017

Barcelona

Landen bezocht: