Week 5 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 Maart 2017 | Spanje, Barcelona

De eerste maand zit er al op! Ondanks dat er aardig wat momenten zijn geweest dat ik het best wel zwaar vond, is de eerste maand toch wel sneller gegaan dan ik had gedacht.

Afgelopen week was het Mobile World Congress in Barcelona en daardoor waren er veel zakenmensen in het hotel. Ik vond het interessant om het verschil te zien tussen de gasten die we deze week in het hotel hadden en de gasten die normaal komen. Afgelopen week was de druk onder het personeel veel hoger en de gasten veeleisender. Ik mocht drie keer terug naar boven voor een gast, omdat het sapje dat in haar welkomstpakket niet naar de gewenste smaak was. Dat is toch wel een heel verschil met de 'normale' gasten die vooral erg aardig tegen ons zijn.

Deze week was het heel mooi weer en omdat ik vrij veel avonddiensten werk kan ik daar optimaal van genieten. Afgelopen woensdag was ik vrij en besloot ik met een klasgenoot ergens een terrasje te pakken en even gezellig bij te kletsen. Toen ik thuis kwam zag ik dacht mijn gezicht al aardig verkleurd was door de zon. Dat was wel even een ultiem vakantiegevoel momentje haha.

Ondanks dat we met z'n drieën in een appartement wonen zie ik mijn huisgenootjes niet zo heel veel, omdat we allemaal verschillende roosters hebben. Daarom hebben we deze week een lasagne-avond georganiseerd, zodat we met z'n drieën wat tijd konden doorbrengen. Ik moet eerlijk toegeven: het was ook wel heel prettig om een keer niet alleen aan tafel te hoeven zitten. Ook was het gewoon heel leuk om hun ervaringen te horen over de stages die ze lopen.

De aankomende weken werk ik vrij veel avonddiensten en voornamelijk in het weekend. Het grote voordeel is dat ik na werk zo door kan het nachtleven in. Gisteravond heb ik dat ook gedaan en zijn we met een heel stel Fransen en één Nederlander, jawel ik dus, de kroeg in geweest. Ze gingen voor mij allemaal Engels praten, ook onderling. Dat vond ik wel echt heel lief van ze, want vaak hoor je toch dat dat niet gebeurd. Het gaf me wel echt het gevoel dat ik welkom was.

Volgende week moet ik vooral druk bezig met mijn stageverslag. Want helaas, het leven van een student zou het leven van een student niet zijn als er geen verslagen en opdrachten aan de stage verbonden zijn.

  • 05 Maart 2017 - 16:17

    Wil Bakker:

    ha leonie

    leuk hoor verhaal nr 5 gezellig voor je dat je leuke huisgenoten hebt
    en naast je stage/werk ook nog lekker kan genieten van alles en vooral vh zonnetje
    hier is het nu regen helaas.
    wij genieten mee van jouw bvelevenissen aldaar ,succes met je stage verslag toy ,toy
    lieve gr wil

  • 05 Maart 2017 - 18:23

    Jeanette Snijders:

    Hallo Leonie

    Al weer 5 weken waar blijft die tijd?
    Wat leuk dat je ook kunt genieten van je huisgenoten en klasgenoten en dat ze het voor jou in Engels praten, Dat is wel heel lief.
    Dus geniet er lekker van meid en Succes met je stageverslag.

    Groetjes Jeanette.

  • 07 Maart 2017 - 07:32

    Carla :

    Hoi Leonie !

    Mooi te lezen dat je het naar je zin hebt!!
    En het is natuurlijk ook een beetje vakantie voor je !!
    OK al moet je werken en leren !
    Zo'n mooie omgeving en lekker weer zou ik ook een vakantie
    gevoel van krijgen ☀️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leonie

Van februari tot en met juni woon ik voor stage in Barcelona. Ik loop stage bij de front desk van Chic and Basic Born.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 101448

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 02 Juli 2017

Barcelona

Landen bezocht: