Week 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 Februari 2017 | Spanje, Barcelona

Deze week begon met een Nederlands tintje: Omdat we wat dingen nodig hadden voor in ons huisje ben ik samen met mijn huisgenootje op zoek gegaan naar de HEMA. Heel leuk om te zien dat ze echt bijna alles hetzelfde hebben als in Nederland.

Op stage was het deze week vrij hectisch. Dit weekend is het Mobile World Congress. Vrijwel alle hotels en andere accommodaties in de stad zijn volgeboekt en er zijn heel veel belangrijke mensen van bijvoorbeeld T-Mobile en Huawei. Dit is voor hotels natuurlijk een uitgelezen kans om grote bedrijven binnen te halen als vaste gast, dus alles moet tiptop in orde zijn.
De druk is daardoor wel wat hoger dan deze tot nu toe is geweest, wel interessant om te zien en mee te maken.

Voor wat betreft de carnaval viel het hier hartstikke tegen. Ik heb slechts één carnavalsgroep voorbij zien komen, maar een echte optocht was er voor zover ik weet niet. In ieder geval niet zoals wij het kennen. Wat wel heel leuk was, was dat vrijwel in iedere winkel het personeel juist wel verkleed was voor carnaval. Vrij verrassend, omdat dat bij ons juist weer helemaal niet gebruikelijk is.

Deze week heb ik natuurlijk ook weer een beetje voor toerist gespeeld.
Vrijdag heb ik rondgelopen in de wijk waar ik woon. Het is heel leuk om te zien hoe verschillend alle verschillende wijken zijn. Iedere wijk heeft bijvoorbeeld een eigen 'mercado', een grote overdekte markt. Daarnaast hebben alle wijken ook hele verschillende bouwstijlen, dus er is heel veel afwisseling in te vinden. Helaas was het vrijdag niet zulk mooi weer. Het regende een beetje en wat heel typisch is, is dat bij het eerste spatje regen dat valt alle Spanjaarden gelijk hun paraplu pakken. In dat opzicht zijn ze hier niet zoveel gewend. Als het regent worden het trottoir hier spekglad. Op sommige stukken kun je bijna letterlijk naar huis glijden.

Zaterdag ben ik samen met mijn huisgenootje naar de Boqueria Markt geweest. Dit is de grootste markthal van Barcelona, waar ze voornamelijk vlees, vis en fruit, maar bijvoorbeeld ook kruiden en specerijen verkopen. Het is een heel kleurrijk geheel van allemaal soorten eten en drinken.
Omdat het supermooi weer was zijn we doorgelopen naar het strand, waar ze overigens heeeeerlijke ijsjes verkopen :)! Al met al hebben we zaterdag zo'n twintig kilometer gelopen. Het grappige is dat je dat eigenlijk helemaal niet doorhebt, omdat er zoveel te zien valt. Pas als je 's avonds thuiskomt en gaat zitten merk je dan hoe moe je bent. En dan valt het natuurlijk wel tegen als er geen moeder is die op je wacht met een bordje eten haha.

Aankomende week mag ik op stage wat meer zelf gaan doen. De keten waar ik voor werk heeft in één huizenblok twee hotels, die samen door één receptie gerund worden. In verband met het Congres van deze week is er besloten om de receptie in het andere hotel ook open te doen. Daar mag ik maandag en dinsdag werken. Tijd voor een nieuwe uitdaging dus!

  • 26 Februari 2017 - 22:39

    Carolien:

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet in Barcelona Leonie.
    Succes deze week

  • 27 Februari 2017 - 16:33

    Willy Bakker:

    ha leonie leuk om te volgen zo ,ja je zal je moedertje best wel eens missen succes hoor vd week
    lieve gr wil

  • 27 Februari 2017 - 19:21

    FrankSnijders:

    Hallo Leonie,
    goed om te lezen dat deze week meer invulling van jezelf gevraagd wordt. En als je zo doorgaat ben je in juli als je weer naar Nederland komt klaar voor de Nijmeegse 4-daagse.
    veel succes nog gewenst

  • 27 Februari 2017 - 21:05

    Jeanette Snijders:

    Hallo Leonie
    Weer een mooi reisverslag over Barcelona.
    Wat leuk dat je nu wat meer zelf mag gaan doen. Heb je goed geregeld.
    Hopelijk komt er nog meer.
    Heel veel succes . Groetjes.

  • 28 Februari 2017 - 20:54

    Carla :

    Hoi Leonie ,
    Wel fijn dat je zo goed met me huisgenootje kan op schieten !!
    Dat moet je ook altijd maar afwachten toch!!!,
    Op naar je volgende verslag !! En succes volgende week !!
    Groetjes !!

  • 01 Maart 2017 - 22:51

    Anne:

    Succes dan maar weer deze week Leonie! Gaaf om je verhalen te lezen. Een prachtige ervaring. X

  • 03 Maart 2017 - 11:08

    Oma Van Christian:

    Hallo Leonie,

    Weer wat over jou verslag gelezen wat een belevenis, mooi vindt ik dit als alles goed gaat. groetjes oma hofste van Christian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leonie

Van februari tot en met juni woon ik voor stage in Barcelona. Ik loop stage bij de front desk van Chic and Basic Born.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 101458

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 02 Juli 2017

Barcelona

Landen bezocht: