Week 3 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Leonie Brummelen - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Februari 2017 | Spanje, Barcelona

De eerste drie weken zitten er inmiddels op en gelukkig begint alles beetje bij beetje te wennen. Het begint eindelijk een beetje normaler aan te voelen dat ik op mezelf woon en alle dingen die daarbij komen kijken.

Op stage leer ik langzaam maar zeker steeds meer. In vergelijking met vorige week gaat het al een stukje beter en het wordt al iets makkelijker om de handelingen uit te voeren. Toch zijn er nog wel heel veel momenten dat ik gasten niet kan helpen, omdat ik óf niet weet hoe ik het probleem dat ze hebben kan oplossen óf ze niet kan verstaan omdat ze Spaans praten. Gelukkig zijn de meeste collega's hierin wel heel aardig voor me. Zij handelen het af met de gast en vervolgens leggen ze mij uit wat de situatie was. Dat zijn meestal wel hele leerzame momenten.

Wat ik wel heel leuk vind is als er Nederlandse of Duitse gasten in het hotel komen, ik ben namelijk de enige van het receptiepersoneel die Nederlands en Duits kan. Voor hun is dat echt iets speciaals en dan zijn de rollen even omgedraaid. Dit is wel grappig om te zien, omdat het voor mij echt iets alledaags is.

Gister was ik aan het werk en toen kwam een van de gasten bij me om te vragen wat er buiten toch aan de hand was. Zowel mijn collega als ik hadden eigenlijk geen idee. Achteraf bleek dat er een grote protestmars van zo'n 160.000 mensen aan de gang is geweest. De Spanjaarden vinden dat de overheid zich meer open moet stellen voor vluchtelingen. Toen ik dit hoorde vond ik het eigenlijk heel vreemd. In Barcelona leven bijvoorbeeld heel veel zwervers, 's avonds maken zij door middel van kartonnen dozen een soort 'huisje' waar ze kunnen slapen. De eerste gedachte die bij mij op kwam was dat het toch veel logischer zou zijn om eerst de mensen uit je eigen land te helpen, zorgen dat hier alles op orde is en geregeld is voor iedereen, en vervolgens pas te kijken naar de mensen uit andere landen. Toch vond ik het ook wel iets hebben, het zegt namelijk heel veel over de mentaliteit en gastvrijheid van de Spanjaarden.

Aankomende week is het, net zoals in Nederland, carnaval in Spanje. Ik heb gelezen dat Barcelona niet dé plek is om carnaval te vieren, maar dat er toch wel wat aan gedaan wordt hier. Ik hoop dat ik er wat van kan gaan zien, want ik ben heel erg benieuwd hoe het hier gevierd wordt!

  • 19 Februari 2017 - 18:15

    Ruud:

    Wat goed om te lezen dat jij daar wat kunt leren, maar andersom dat jij je collega's ook kunt aanvullen. Goed bezig. Ik ben reuze benieuwd naar het Spaanse carnaval. Houd ons op de hoogte! Succes voor de komende week kanjer!

  • 19 Februari 2017 - 20:39

    Stefanie:

    Hey leo!

    Jij bent een topper ! Jij leert van hun het spaans en jij kunt hun Duits en Nederlands leren :) heb je twents al uitgeprobeerd haha...
    Spaans carnaval is dan wel een ervaring die je mooi rijker bent !!

    Liefs

  • 20 Februari 2017 - 19:51

    Carla :

    Fijn dat je een beetje begint te wennen! En voor je collega's wel fijn dat jij Duits en Nederlands spreekt !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Leonie

Van februari tot en met juni woon ik voor stage in Barcelona. Ik loop stage bij de front desk van Chic and Basic Born.

Actief sinds 02 Feb. 2017
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 101456

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 02 Juli 2017

Barcelona

Landen bezocht: